Office jóga

16.10.2018

Sedavé zaměstnání, dlouhé hodiny za počítačem, špatně nastavené stereotypy, stres a únava. To vše může být důsledek nejen práce v kanceláři, ale protože se bavíme o office józe, zaměříme se právě na kancelářské prostředí. Co vše vám office jóga přinese a kde ji najít? Pojďme se na toto téma zaměřit konkrétněji. 

K čemu office jóga? 

Jako v podstatě každý typ jógy se i na Office zaměřujeme na správné nastavení těla v jednotlivých pozicích, tak abychom si obnovili zdravé pohybové vzorce. Podrobněji se poté zaměřujeme na uvolňování ramen a šíje, které jsou často ve velkém napětí, srovnávání zad a uvolňování kyčlí. Pracujeme s pozicemi relaxačními/protahujícími pro uvolnění napětí nejen po fyzické stránce, ale pro celkový odpočinek a regeneraci těla. Setkáte se ale i s pozicemi posilovacími a to především se zaměřením na aktivaci oblasti středu těla (hluboký stabilizační systém), bez kterého bychom nikdy správné postavení těla nezískali. Kvalita tu ale výrazně přesahuje kvantitu, tedy vás nečeká žádné drastické posilování, jako spíše aktivace a posílení v různých úrovních pohybu. 

Kde office jógu mohu cvičit? 

Office jóga je dnes velmi rozšířená v rozvrzích jógových studií. Například v Domě jógy najdete lekce během dopolední pauzy i po práci. Se mnou můžete cvičit pravidelně každý čtvrtek v Domě Jógy na Chodově ve 12:25. Další možností je cvičit jógu přímo v kanceláři, kdy lektor dochází přímo do pracovního prostředí. Dnes takovýto benefit patří k velmi oblíbeným ve větších kancelářských firmách. Jednak je to pohodlnější pro zaměstnance, kteří nemusí nikam docházet a zároveň to přináší spoustu výhod pro zaměstnavatele. Zaměstnanci mají totiž větší motivaci, jsou produktivnější, klidnější a zdravější, také se stmeluje kolektiv. 

Chcete svým zaměstnancům dopřát jógu přímo v kanceláři? Stačí k tomu menší místnost, ideálně s možností vyvětrání nebo odvzdušnění, případně prostor, ve kterém je možnost položit podložky na zem a pak už jen stačí poslat zprávu: Kontakt

Jak se protáhnout v průběhu dne? 

Cvičení 1x týdně je samozřejmě skvělé, ale protože se můžete cítit v napětí kdykoli v průběhu dne, nemusíte čekat, až se posadíte na jógovou podložku. Protáhnout se můžete třeba na židli přímo v kanceláři. Zde najdete několik možných pozic: